wyszukiwanie zaawansowane

Szpakowska-Kujawska A., Rytmy

Nagroda Roku ZPAP za 2020

Promna Marlena − Ogród naturalny

Nagroda Roku ZPAP za 2021

prof. Kortyka Stanisław – Obrazy (1981-2021)

Nagroda Roku ZPAP za 2022

prof. Eugeniusz Józefowski, Proces-ja...

Klimczak-Dobrzaniecki A., Jaklewicz K., Nitka Z.

Układ planetarny
16 maja - 21 czerwca 2014
Galeria Miejska. Wrocław, ul. Kiełbaśnicza 28

Doskonała prezentacja Artystów - Gwiazd firmamentu wrocławskiej sztuki: każdy reprezentuje inną planetę Układu Słonecznego: Merkury - Katarzyna Kmita, Wenus - Monika Konieczna, Ziemia - Daniel Krysta, Mars - Zdzisław Nitka, Jowisz - Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki, Saturn - Łukasz Huculak, Uran - Karolina Jaklewicz i Neptun - Marek Starzyk (1960-2011). Ukończył studia na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Andrzeja Klimczaka-Dobrzanieckiego i pracowni grafiki prof. Andrzeja Basaja. Zajmował się grafiką warsztatową (linoryt i techniki cyfrowe), projektowaniem graficznym oraz malarstwem.

Klimczak-Dobrzaniecki A., Jaklewicz K., Nitka Z.

Klimczak-Dobrzaniecki A., Jaklewicz K., Nitka Z.

Klimczak-Dobrzaniecki A., Jaklewicz K., Nitka Z.
Nieżyjącego Marka Starzyka wspomina artysta Marcin Harlender

Klimczak-Dobrzaniecki A., Jaklewicz K., Nitka Z.

 

Dzieła Marka Starzyka - Neptun

Marek Starzyk (1960-2011)

Marek Starzyk (1960-2011)

Marek Starzyk (1960-2011)

Marek Starzyk (1960-2011)

Marek Starzyk (1960-2011)

 

Dzieła Andrzeja Klimczaka-Dobrzanieckiego - Jowisz

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

 Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki

Każdy artysta otrzymał swoją planetę, której właściwości, charakter, jak i symboliczne znaczenie najlepiej odzwierciedlają i charakteryzują prezentowaną przez niego twórczość. Grupa różnych pod względem stylistyczno-formalnym, współczesnych realizacji artystycznych zestawiona z bezcennym, szesnastowiecznym Epitafium Nikolausa Jenkwicza-Posadowskiego, który pojawia się na wystawie wyświetlony w jednej z przestrzeni ekspozycyjnych na urządzeniu Leia Display System (na zdjęciu, w tle sklepienie galerii). Wykorzystuje on eksperymentalną metodę kondesacji pary wodnej. Urządzenie to pozwala na ujarzmienie pary wodnej i w konsekwencji znacząco zwiększa jakość powiększonego obrazu. Ta unikalna technologia pozwala na przejście przez ekran, dotknięcie go i interakcję. Strumienie prawie niewidocznej mgiełki zatrzymują obraz wyświetlany przez rzutnik, a ich laminarna struktura wyświetla treść o dużej rozdzielczości. Rozbudowany moduł interaktywny pozwala na dowolną ingerencję widza w obraz, wyświetlanego w dowolnej zaciemnionej przestrzeni, przypominącego hologram. Więcej: galeriamiejska.pl.