Picasso w Obornikach Śląskich
20 maja – 30 czerwca 2022. Oborniki Śląskie, Dworcowa 43, Kino Astra. Salonik i Sala konferencyjna.
Nagroda Roku ZPAP za 2020
Promna Marlena − Ogród naturalny
Nagroda Roku ZPAP za 2021
prof. Kortyka Stanisław – Obrazy (1981-2021)
Nagroda Roku ZPAP za 2022
prof. Eugeniusz Józefowski, Proces-ja...
20 maja – 30 czerwca 2022. Oborniki Śląskie, Dworcowa 43, Kino Astra. Salonik i Sala konferencyjna.
10 czerwca – 10 lipca 2022. Wernisaż: 10 czerwca 2022, godz. 17.30. Galeria Patio, Stary Ratusz, Rynek 1. Muzeum Miejskie Wrocławia. Artystka uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Malarstwa Monumentalnego dla Architektury w Pracowni prof. Alfonsa Mazurkiewicza i prof. Marii Dawskiej (1968) w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Kuratorzy: kustosz Magdalena Szmida-Półbratek, dr hab. Michał Matuszczyk. Plakat wystawy.
Wernisaż: 10 czerwca 2022, godz. 19. Finisaż: 22 lipca 2022, godz. 19. Galeria Sztuki Rozruch, Poznań, Jackowskiego 5-7. Artyści: Mariusz Białecki, Andrzej Dudek-Dürer, Jerzy Fober, Grażyna Jaskierska-Albrzykowska, Danuta Mączak, Adam Myjak, Rafał Nowak, Antoni Janusz Pastwa, Andrzej Szarek, Jan Tutaj, Dominik Wdowski, Longin Witczak. Rzeźba jako autonomiczna dziedzina sztuki jest bardzo pojemną działalnością twórczą. Do wystawy zaproszeni zostali artyści reprezentujący różne jej subtelne oblicza. W ramach ekspozycji zobaczymy rzeźbę klasyczną, nowatorską, mistrzowski portret, działania performatywne, instalacje, małą formę rzeźbiarską oraz ceramikę artystyczną. W prezentacji wezmą udział twórcy będący autorytetami wybranych nurtów, którzy wyznaczają kierunek myślenia i poszukiwań współczesnej rzeźby. To subiektywny wybór artystów, którzy niezaprzeczalnie osiągnęli sukces w wymiarze artystycznym, pedagogicznym, instytucjonalnym, dzięki dużej popularności zaistnieli w social mediach lub wypracowali swój indywidualny styl i język twórczej wypowiedzi. Kurator i autor zdjęć prac: dr Tomasz Jędrzejewski.
10 czerwca – 22 lipca 2022. Wernisaż: 10 czerwca 2022, godz. 17.30. Galeria Pod Plafonem, Dolnośląska Biblioteka Publiczna im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu, Rynek 58. Jerzy Werszler, autor niezliczonych wrocławskich neonów […] podjął, trwającą szereg dziesięcioleci, współpracę z firmą Reklama, z której pomocą wyposażył Wrocław w szeroki zestaw świetlnych znaków orientacyjnych. Pełniły one funkcje miastotwórczą, wiążąc się z architekturą i zapisując się trwale się w przestrzennej świadomości mieszkańców. [...] Autor neonów posiadał wciąż w swojej dyspozycji drugi zakres wypowiedzi artystycznej, był nim rysunek. Rysunek świecił światłem odbitym od neonów, a neony światłem emitowanym przez rysunki. Był poligonem doświadczeń formalnych, źródłem pomysłów, a obecnie jest dialogiem z czasem i przestrzenią. Raz przybiera formy wypowiedzi abstrakcyjnych, innym razem podróżuje wśród mgławic i innych zakamarków kosmosu – prof. Michał Jędrzejewski. Jerzy Werszler urodził się 1935 roku w Podbużu. Studiował w Pracowni prof. Rudolfa Krzywca na Wydziale Ceramiki Artystycznej w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W 1962 roku uzyskał dyplom magistra sztuki z wyróżnieniem. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków. W pracy zawodowej zajmował się grafiką reklamową oraz projektowaniem reklam neonowych. Uprawia techniki rysunku artystycznego. Autor wystaw indywidualnych i uczestnik wystaw zbiorowych prezentowanych w kraju i za granicą. Jest autorem znanego we Wrocławiu neonu Ubezpiecz się w PZU. Wystawa odbywa się w ramach Jubileuszu 60-lecia pracy twórczej Artysty. Kurator wystawy oraz zdjęcia: dr Rafał Werszler. Więcej prac artysty: prezentacja wystawy.
K.Dyrda-Kortyka, Czerwono-czarna
6-30 czerwca 2022. Wernisaż: 6 czerwca 2022, godz. 18. Salonik Trzech Muz, Wrocław, Zawalna 7. W wystawie biorą udział członkowie Wrocławskiej Sekcji Tkaniny Artystycznej ZPAP – artyści: Białowolska Maria, Borowska Lilianna, Burgielski Bartosz, Chotnicka-Świat Dagmara, Dyrda-Kortyka Krystyna, Gisges-Dalecka Aleksandra, Godszling Agnieszka Jesinowicz-Nguyen Anna, Kazała Agnieszka, Kociołek Zuzanna, Poradowska-Werszler E. Maria, Rębisz-Werszler Honorata, Werszler Rafał, Wieczorek Robert. Mała Forma Tkacka to już oddzielna dziedzina w tkaninie artystycznej, kiedyś traktowana po macoszemu jako próbnik czy szkicownik do wielkiego dzieła tkackiego. Dziś jest królową na salonach wystawienniczych i chętnie prezentuje się w naszych wnętrzach mieszkalnych. Oczywiście, narzuca rygor tworzenia i pokazuje warsztat artysty, jest bardzo wymagająca i jak na małą damę przystało – nie ma tu mowy o przypadku czy o jakimkolwiek błędzie w procesie tworzenia. Wszystko jest zaplanowane krok po kroku. W miarę rozwoju wychodzi ona z ram pojęciowych, wymyka się ze sztywno ustalonego kanonu i przybiera różne formy, kształty oraz materiał, z którego bywa tworzona. Wystawa Wrocławskiej Sekcji Tkaniny Artystycznej pokazuje te przemiany: można zobaczyć zarówno klasyczny gobelin, jak i eksperymenty z innymi mediami, np. papier, porcelana, rośliny itp. Klasyczne techniki tkackie tak ważne dla tkaniny artystycznej zamieniają się w inne środki przekazu jak filcowanie, szycie, klejenie, batik itp. Wystawa jest przekrojem możliwości, jakie daje mała forma, która nie powiedziała jeszcze ostatniego zdania i w miarę dorastania nasza mała dama pokazuje nam swoje nowe nieznane oblicze tkaniny artystycznej – R. Wieczorek. Kurator wystawy: Robert Wieczorek. Galeria czynna: pn, wt, pt, w godz. 16-18. Prace artystów.
28 maja 2022, godz. 12. Pałac Królewski, Muzeum Miejskie Wrocławia, Kazimierza Wielkiego 35. Muzeum czynne: śr-sb.-11-17., nd. 10-18. Oprowadzanie autorskie po wystawie zorganizowanej z okazji 50-lecia pracy twórczej artysty-malarza. Z duchem wrocławskiego strukturalizmu wiąże artystę bardzo określone zdyscyplinowanie, redukcjonistyczne podejście do sztuki. A występujące w różnych kombinacjach motywy w jego dziełach niejednokrotnie otacza postkatastroficzna enigma. Przenika ona wszystkie te: błękitne bezkresy horyzontów, rżyska czy dukty zoranych pól, tereny spopielałe, konstelacje kamieni czy betonów, łachmany i kartki papieru, spięte faszyny, strugi i paprochy. Tylko wyjątkowo mogą to być pełne życia kiełkujące ziemniaki, ptaki strzegące scen czy zielone krzewy. Wszystkie motywy spaja atmosfera wizyjności, wspomagana poczuciem uciekającej w nicość iluzji przestrzeni i rzutami światła. Działając w duchu Jorge Luisa Borgesa, Kortyka miesza różne tropy i mediuje między nimi. A wynikiem tej pracy są labirynty zwykłości w niezwykłych obrazach – Andrzej Kostołowski. Artysta ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu (obecnie ASP): malarstwo w pracowni prof. Zbigniewa Karpińskiego i projektowanie malarstwa w architekturze w pracowni doc. Alfonsa Mazurkiewicza. Dyplom z wyróżnieniem (1969). W 1992 roku uzyskał tytuł naukowy profesora. W 2014 roku artysta został uhonorowany Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Więcej prac artysty.
27 maja – 27 czerwca 2022. Wernisaż: 27 maja 2022, godz. 19. Galeria Centrum Kultury Zamek Wrocław, Leśnica, pl. Świętojański 1. Vincent van Gogh: Chciałbym, żeby wymyślono coś, co by nas uspokoiło i co by nas pocieszyło, tak byśmy przestali się czuć winni i nieszczęśliwi i mogli iść, nie błąkając się w samotności czy w nicości; i nie obawiając się każdego kroku, i nie drżąc z lęku przed złem, jakie moglibyśmy bez naszej woli wyrządzić innym. Arles, 28 września 1888, z listu do brata Theo. To niezwykła podróż. Gdzieś od 2019 roku staram się zrozumieć intensywniej niezwykłe dzieło, ale przede wszystkim staram się zrozumieć człowieka, który za nim stoi – Vincenta van Gogha. Na dłużej zatrzymał mnie motyw siewcy. Nie potrafię do końca wyjaśnić, dlaczego ten motyw, tylko fragment postaci, stał się tak intensywny w moich malarskich i rysunkowych poszukiwaniach. Obrazy van Gogha z 1888 roku: Siewca I, Siewca z obrzeżami Arles w tle, Siewca II, Siewca III, to skupienie nad relacją człowieka i wielkiej przestrzeni, relacją wydawałoby się nierówną, ale przecież nie bez wpływu na nią. A gdyby ją zmienić? Przybliżyć. Oddać całą uwagę dłoni z ukrytą zawartością. Może chciałem podświadomie, żeby znalazło się w niej to jedyne, najważniejsze ziarno. Chyba – zwłaszcza dziś – tak bardzo każdemu z nas potrzebne. Można je nazwać: nadzieja. Michał Marek Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Tadeusza Brzozowskiego w Krośnie. Od 2000 roku studia na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Aleksandra Dymitrowicza (2005). Od 2006 asystent prof. Janusza Jaroszewskiego w Katedrze Malarstwa na ASP we Wrocławiu. Doktorat w 2013. Od 2014 zatrudniony na stanowisku adiunkta. Malarz i rysownik. Twórca obrazów, rysunków i obiektów malarskich, odwołujących się do szeroko rozumianej pamięci. Trzykrotnie nominowany do Nagrody Roku ZPAP za najlepszą wystawę. Źródło: asp.wroc.pl.
29 kwietnia – 15 czerwca 2022. Biuro Wystaw Artystycznych Łódź, Galeria Willa, Wólczańska 31. Biuro Wystaw Artystycznych, Łódź, Galeria Willa, Wólczańska 31. Wystawa prezentuje wybór ponad stu plakatów 41 polskich projektantów, które towarzyszyły wystawom organizowanym przez łódzkie BWA w latach 1964-1979. Artyści: Jan Jaromir Aleksiun, Bogusław Balicki, Piotr Bojanowski, Marek Czajkowski, Wiesław Czapski, Wojciech Dąbrowski, Wiktor Górka, Andrzej Grun, Jan Gruszczyński, Ryszard Kuba Grzybowski, Zofia Jeżowska, Jerzy Jędrzejczak, Wiesław Karolak, Benon Liberski, Stanisław Łabęcki, Adam Łowczycki, Mariusz Łukawski, Antoni Mikołajczyk, Włodzimierz Morawski, Marian Nowiński, Ireneusz Pierzgalski, Romuald Płonka, Henryk Płóciennik, Andrzej Pukaczewski, Andrzej Rajch, Leszek Rózga, Zygmunt Seroka, Jacek Sierociński, Andrzej Smoczyński, Ewa Stanisławska-Balicka, Andrzej Szonert, Waldemar Świerzy, Jerzy Treliński, Jerzy Treutler, Paweł Udorowiecki, Marek Wagner, Jerzy Wajdowicz, Zdzisław Walter, Janusz Wiktorowski, Janusz Wysocki, Jan Zieliński. Źródło: mgslodz.pl.
fot. Łukasz Kujawski
14 maja – 18 czerwca 2022, Wrocław, Księcia Witolda 66, Piekarnia. Oprowadzanie kuratorskie: 26 maja 2022. Zdjęcia z wystawy: szpakowska-kujawska.
6 maja – 3 czerwca 2022. Wyniki: 30 czerwca 2022. Selekcję zgłoszeń przeprowadzi jury składające się z artystów i pedagogów Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, przedstawicielki Wrocławskiego Instytutu Kultury, przedstawiciela Galerii Miejskiej we Wrocławiu oraz reprezentantów Wydziału Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia. Szczegóły: instytutkultury.pl.
fot. J. Gaworski, CRP
8 kwietnia – 29 maja 2022. Dom rzeźbiarza, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Andriy Ilinskiy: Projekt poświęcam pamięci mojego kolegi z klasy i przyjaciela Saszy Głuszczenko. W 2014 Sasza wyjechał z okupowanego Krymu i znalazł swój dom na cichym przedmieściu Kijowa. W tym roku wojna go dogoniła. Rosjanie zrzucili bomby na kijowski dom i zabili mojego Saszę. Poprzez projekt chcę utrwalić i przekazać część uczuć, które towarzyszą mi tej wiosny. Część, bo wszystkich nie można wyrazić językiem sztuki. Nie można wyrazić okropności wiosny 2022 roku. Ukraiński artysta Andriy Ilinskiy przyjechał do Centrum Rzeźby Polskiej w połowie marca 2022 roku z atakowanego przez Rosjan Kijowa. Przebywa w Orońsku wraz z grupą innych artystów-uchodźców w ramach programu rezydencji kryzysowych organizowanych przez Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Zachętę Narodową Galerie Sztuki i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza. Andriy ukończył w 1977 roku Moskiewski Instytut Poligraficzny. Od 1987 roku jest członkiem Narodowego Związku Artystów Ukrainy. Zajmuje się twórczością w dziedzinie grafiki i ceramiki. Jego rzeźby ceramiczne i grafiki brały udział w wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. O wystawie: rzezba-oronsko.pl. Kurator: Bogusław Dobrowolski.
3-25 czerwca 2022, Galeria Tkacka, Wrocław, Jatki 19/24. Artyści: Marek Cajdler, Chodżaj-Smolińska, Grażyna Deryng, Danuta Kierc, Wacław Kowalski, Janusz Kucharski, Barbara Ropelska. Jubileusze mają to do siebie, że można je obchodzić przez dłuższy czas. Tak stało się w przypadku 75. lat Okręgu Wrocławskiego ZPAP. Dokładnie przypadał on w 2021 roku, ale w związku z niekorzystnym zbiegiem okoliczności nie dane nam było świętować tego wydarzenia w czasie dużej, okręgowej wystawy. Skromnym projektem, który ma nawiązać do tego jubileuszu jest przygotowana wystawa naszych Koleżanek i Kolegów, równolatków Okręgu. Urodzili się w latach powoływania do życia pierwszego stowarzyszenia, dającego początek naszej związkowej działalności. W większości zostali członkami Związku po swoich dyplomach i są z nami do dziś. Za to im serdecznie dziękujemy i honorujemy przygotowaną wystawą. Dziękujemy za wszystkie lata, które wypełnili swoją artystyczną i organizacyjną aktywnością na rzecz ZPAP. Byli z nami przez lata, kiedy Związek odgrywał znaczącą rolę w życiu kulturalnym Wrocławia i Dolnego Śląska, pozostali przez lata, gdy został zdelegalizowany, i wrócili z jego odrodzeniem. Życzymy, by pozostali aktywnymi artystami jeszcze przez długie lata i mieli nie jedną okazję na prezentację swoich artystycznych dokonań – prof. Kazimierz Pawlak, prezes Okręgu Wrocławskiego ZPAP. Kurator wystawy: A. Gałuszka, plakat: J. Ćwikła.
2 kwietnia – 29 maja 2021. Galeria Tkacka Na Jatkach, Wrocław. Wystawa uczestniczy w Nocy Muzeów 2022. Artyści: Bibrowicz Małgorzata, Bielecka-Woźniczko Barbara, Boduszek Urszula, Borek Dominika, Burgielski Bartosz, Chojnacka Maria Teresa, Chotnicka-Świat Dagmara, Forycka-Putiatycka Anna, Głazik Lidia, Godszling Agnieszka, Górniak Barbara, Hendrychowska Krystyna, Jakubów Jerzy, Jesinowicz-Nguyen Anna, Kociołek Zuzanna, Kotecka Beata, Kułacz Karpiński, Kuzio-Bilska Bożena, Lis-Lachowicz Katarzyna, Owidzka Joanna, Poradowska-Werszler Ewa Maria, Szuszkiewicz-Spryszak Teresa, Ugrewicz Alicja, Walczak-Jackiewicz Ewa, Wdowczyk Jolanta, Werszler Honorata, Werszler Jerzy, Werszler Rafał, Wieczorek Robert, Winiarz Andrzej. XVII ogólnopolska wystawa poświęcona pamięci Świętego Jana Pawła II odbywa się w 17. rocznicę odejścia Papieża Polaka do Domu Ojca. Organizacja: prof. Ewa M. Poradowska-Werszler – praca w załączeniu. Zdjęcia z wystawy.
14 maja – 26 czerwca 2022. Wernisaż: 14 maja 2022, godz. 18. BWA Krosno, Wojciecha R. Portiusa 4 oraz przestrzeń miejska. Wystawa uczestniczy w Nocy Muzeów 2022. Miasto marzeń to wystawa o mieście, którego nie ma, ale które istnieje w wyobraźni, życzeniach, fantazjach i wizjach, czasami także: w pretensjach i żalach – o to właśnie, że nie istnieje… W pewnych swoich przejawach wystawa odnosi się do konkretnego miasta: Krosna, a marzenia o nim przybierają całkiem realne kształty. Tak jest np. w przypadku projektów modernistycznego architekta Alfreda Jana Kołdera. Budynki jego projektu można oglądać w Krośnie, chociaż niektóre z nich uległy, nie zawsze fortunnym, przeróbkom. Na wystawie pokazujemy projekty (niektóre – niezrealizowane), utrwalone w momencie całego ich potencjału – tak jak zaistniały w wyobraźni architekta, jeszcze przed starciem się z materią rzeczywistości. Teraz mogą być obiektem marzeń o życiu po prostu luksusowym w przestrzeniach zaprojektowanych z myślą o komforcie, higienie, pełnych światła i otoczonych zielenią… Więcej: bwakrosno.pl.
14 maja 2022, godz. 18. Wrocław, Księcia Witolda 66. Wystawa uczestniczy w Nocy Muzeów 2022. Anna Szpakowska-Kujawska laureatka Nagrody Roku 2019. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Dyplom na Wydziale Malarstwa Architektonicznego (1956). Członkini Związku Polskich Artystów Plastyków.
14-31 maja 2022. Galeria Kowalskich, Wrocław, Jatki 15. Wernisaż: 14 maja 2022, od godz. 18. Edyta Purzycka – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dyplom w 1996 roku z grafiki artystycznej pod kierunkiem profesor Haliny Pawlikowskiej, aneks z malarstwa i fotografii. W latach 1995-1996 była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. Od 1997 roku należy do ZPAP. W swoich pracach wykorzystuje kilka technik wklęsłodrukowych: akwafortę, akwatintę, miękki werniks, odprysk atramentowy. Pozwala to na eksperymenty fakturalne oraz na uzyskiwanie efektów malarskich. Zdjęcia z wystawy. Strona artystki: edytapurzycka.pl.
Konstelacja poranna II, instalacja, 2016 fot. Wojciech Pacewicz
14 maja 2022. Małgorzata Jędrzejczyk oprowadza po wystawie. Artystka tworzy rzeźby, rysunki i instalacje z materiałów, takich jak tkanina, metal, drewno, linoleum czy glina. Jest absolwentką historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim oraz rzeźby w Akademii Gerrit Rietveld w Amsterdamie, doktorantką w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod kierunkiem prof. Katarzyny Józefowicz. Źródło: msl.org.pl/bielawska.
14-28 maja 2022. Galeria Sztuki Tętno. Wrocław, Jatki 12-13. Wernisaż: 14 maja 2022, godz. 18. Anna Gałuszka: Zapraszam na Ogórki kiszone. Może zacznę od tego, że jestem bardzo kiepską kucharką i nie mam dobrego, wypróbowanego przepisu na kiszone ogórki, ale mogę podać receptę na Ogórki kiszone w moim wydaniu, czyli o byciu artystką, o byciu kobietą i matką. O byciu artystką w sensie tworzenia rzeczy i czerpania z tego wielkiej przyjemności. Zakładam jednak, że bycie artystą/artystką to bardziej stan umysłu, bo niekoniecznie o tworzenie sztuki chodzi; wtajemniczeni wiedzą… O pozwolenie sobie na tworzenie albo przymus tworzenia i znalezienie na to miejsca w kieracie życia codziennego. O koteriach (mogłabym to ująć inaczej, ale lubię to słowo) w świecie artystycznym i nie tylko… Powracając do tematu wystawy, w tych przerwach pomiędzy... lepię. Lubię glinę jako materiał do tworzenia. Podoba mi się to, że mogę zrobić z niej przedmioty użytkowe i rzeźby. Na wystawię będę prezentować rzeźby ceramiczne oraz wyszywane obrazy. Stworzone przeze mnie obiekty są również efektem mojego zamiłowania do rzeczy vinted, może powrotem do czasów bezpiecznego dzieciństwa, do politurowanego stołu z ceramiczną zastawą. Wykorzystuję w swoich pracach znalezione, potłuczone albo kupione na pchlich targach rzeczy, bo intryguje mnie wytrzymałość przedmiotu. Zastanawiam się zawsze, kto był wcześniejszym jego właścicielem. Może też moje przetwarzanie jest związane z praktycznością, wynikającą dzisiaj z konieczności. Ważne są dla mnie refleksje nad funkcją przedmiotu, nad tym – czym się otaczamy w swoich mieszkaniach i jak to na nas wpływa, nad tworzeniem sobie bezpiecznej przestrzeni w matrixie, w którym żyjemy. Myślę o iluzji otaczającego nas świata, naszej kruchości i przemijaniu i o tym, że to, co po sobie pozostawimy, to przedmioty, a my jak te ogórki kiszone… dołączając do zupy z wiersza Jana Brzechwy …po co swary, po co kłótnie, wnet i tak zginiemy w zupie. Podsumowując i powracając do naszego słoika: Każdy lubi ogórki kiszone, są zdrowe i możne je zrobić samemu. Tekst i plakat: Anna Gałuszka.
14 maja 2022, w godz. 14-19. Galeria M. Wrocław, Świdnicka 38a. Wystawa odbywa się w ramach Nocy Muzeów. M. Antoniewicz: Przygotowując wystawę, staram się skupić wokół wybranego tematu. Obrazy zaczynam tworzyć na małych karteczkach. Pierwszy krok. Założenie. Kompozycja. Niekiedy jedno słowo. Wystarczy. Tak powstaje prosty zapis. Przeniesiony na płótno, zaczyna żyć własnym życiem. Farba. Kolor. Warstwy farby. Światła. Cienie. Dystans. Kolejne warstwy. Szansa. Poszukiwanie własnego miejsca w obrazie. Malarski zapis okruchów życia. Zdjęcia z wystawy: antoniewicz/wyimki.
9-30 maja 2022. Miejska Galeria Sztuki MM. Chorzów, Sienkiewicza 3. Artystka ukończyła Akademię Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie na Wydziale Architektury Wnętrz oraz studia podyplomowe na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w zakresie malarstwa i tkaniny artystycznej, papieru unikatowego. Na wydziale malarstwa na ASP w Krakowie uzyskała stopień doktor sztuki. Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków Stowarzyszenia Pastelistów Polskich oraz do International Association of Hand Papermakers and Paper Artists. Źródło: galeriamm.eu.